07.09.2024 21:29
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @ASKG
Titi Aur, instructor de conducere defensivă şi multiplu campion naţional la raliuri, a fost invitat la emisiunea „DC Conducem”, de pe DC News, DC News TV şi DCSport, unde a vorbit despre ce nu trebuie să faci vreodată pe autostradă și despre motivele scăderii numărului de decese în accidentele rutiere.
Titi Aur a comentat un accident care a avut loc pe autostrada A1, la ieșirea din Arad, și care a implicat un camion condus de un cetățean turc care a dat în marșarier și o mașină care venea din spate. Acesta a explicat că, deși manevra este interzisă și foarte periculoasă, responsabilitatea nu este exclusiv a șoferului camionului. Acesta nu ar fi avut o viteză mare, iar șoferul autoturismului ar fi trebuit să fie mai atent, sugerând o vină comună.
„Începem cu un accident pe o autostradă din România, pe A1, la ieșirea din Arad. Avem aici o mașină făcută praf din cauza unui camion condus de un cetățean turc care a decis să dea în marșarier pe autostradă.”
, a spus jurnalistul Florin Răvdan.
„Nu aș spune neapărat că doar din cauza cetățeanului turc deoarece camionul ăla nu dădea cu 180km/h cu spatele că și cu fața merge doar cu 90. Cu spatele probabil că avea 5-7-10 km/h. Este o vină comună. E foarte posibil că acel camion dădea cu spatele, dar nici cel care venea din spate cu mașina nu era atent.
Este adevărat că este mai mult decât interzis să dai cu spatele pe autostradă, este foarte periculos, dar nici cel din spate nu avea de ce să intre cu atât de mare viteză într-o mașină care dădea cu spatele.”, a spus Titi Aur.
„Mașina, în ziua de astăzi, contribuie la scăderea numărului de morți”
Titi Aur a comentat că, deși șoferul implicat în accident a fost rănit, acesta a supraviețuit datorită calității superioare a autoturismului modern. El a subliniat că numărul de decese în accidente rutiere a scăzut nu datorită unei conduceri mai prudente, ci datorită avansului tehnologic al mașinilor, care oferă o protecție crescută. Potrivit acestuia, sistemele pasive joacă un rol esențial în absorbția impactului și în prevenirea deceselor, chiar și în cazul unui accident grav.
„Știu că șoferul a fost accidentat, dar nu a murit. Ce îmi spune mie acest lucru?! Îmi întărește acea convingere și demonstrează că acea afirmație făcută de mine, că a scăzut numărul de morți nu pentru că suntem noi mai cuminți, nu pentru că circulăm noi mai în siguranță, nu pentru că noi facem ceva, ci pentru că avem aceste mașini care ne protejează, a crescut calitatea autovehiculului și pentru că sistemul de intervenție este foarte eficient. Atunci, un astfel de accident, așa cum arată mașina, dacă ar fi fost într-o mașină mai veche sau mai puțin activă, nu prea rămânea nicio furnică întreagă acolo.
Fiind mașina foarte evoluată, din punctul de vedere al sistemelor pasive, adică a lucrat și caroseria, a absorbit foarte mult din energie, plus Airbag-urile, centuri, scaune, bord, toate foarte prietenoase în caz de accident au făcut ca un accident atât de spectaculos și de grav, produs la viteză mare, să nu fie cu morți, să fie doar cu răniți. A fost cu foarte mult noroc, dar demonstrează încă o dată că mașina, în ziua de astăzi, te protejează foarte mult, salvează foarte mult, contribuie la scăderea numărului de morți.”, a spus Titi Aur.
Ce nu ar trebui să mai spună autoritățile
Titi Aur a criticat autoritățile pentru că susțin că numărul de morți în accidente rutiere a scăzut, spunând că acestea ar trebui să fie mai rezervate în astfel de declarații. El sugerează că statisticile sunt influențate nu doar de îmbunătățirea mașinilor și intervențiile rapide ale ISU, dar și de ajustări înregistrate „din pix”. În realitate, situația nu este atât de pozitivă, iar autostrăzile din România rămân nesigure, cu o rată a mortalității de 4,5 ori mai mare decât în Franța.
„Când spun autoritățile: „ Uite a scăzut numărul de morți” , ar trebui să tacă, ar trebui să înghită în sec, să nu mai spună asta pentru că, da, statistic a scăzut numărul de morți, numărul de răniți grav a mai fost scăzut și din pix, cât mai salvează mașina, cât mai salvează ISU, cât mai scade din pix, și gata, e bine și la vară cald. Nu e nici bine și nici la vară cald, iar autostrada în România nu este un loc sigur. Se moare în România de 4.5 ori mai mult decât în Franța, pe autostradă.”, a spus Titi Aur la emisiunea „DC Conducem”, de pe DC News, DC News TV şi DCSport.
07 sep 2024, 21:29